“De pijn die je ervaart zit vaak op een andere plek dan waar de klacht begint.”

Je lichaam is steeds op zoek naar evenwicht. Bewegingsverlies op een bepaalde plek, dwingt je lijf daarom tot compenseren.

Iedereen heeft compensaties in het lichaam, dat is normaal. Maar als compenseren niet meer mogelijk is, ontstaan er klachten.

De plek waar je pijn ervaart, is lang niet altijd dezelfde plek als waar de oorzaak van de klacht begint. Bewegingsverlies start namelijk vaak bij de organen, maar pijn nemen we daar niet waar. De organen zitten in een vliesje van bindweefsel wat op haar beurt weer vastzit aan een bot of spier. Pas als het daar begint te knellen, ervaar je klachten. Zo kan een verstoorde darmflora leiden tot chronische rugklachten. En een tennisarm kan het gevolg zijn van littekenweefsel dat is ontstaan na een buikoperatie.

Osteopathie kan een oplossing zijn voor allerlei klachten en aandoeningen. Zelfs voor klachten die al jarenlang spelen of zelfs onoplosbaar lijken. Denk aan:

• Rugklachten
  • Blessures
  • Vermoeidheid
  • Eczeem
  • Huilbaby
  • Whiplash

Ook voor klachten die voortkomen uit (welvaarts)ziekten kun je terecht, zoals:

• Klachten door diabetes
  • Klachten door reuma
  • Klachten door de ziekte van Crohn

Blijf er niet mee rondlopen, maar kom in beweging!

Maak nu een afspraak.

Wil je kennismaken of heb je vragen? Neem dan contact met mij op via mail of whatsapp. Of maak direct online een afspraak.